Artikel yaiku karangan nyata sing jangkep kanthi dawa tinamtu sing digawé kanggo disebaraké lumantar ariwarti (koran), kalawarti (majalah), buletin, lan sapanunggalane. Panulisan artikel ndarbèni ancas kanggo ngandharaké gagasan lan fakta sing bisa ngyakinaké, nggulawentah, lan nyenengake sing maca. Panulis Artikel yaiku pawongan kang nindakaké pakaryan ngarang sawijining tulisan, nggabungaké sawetara tembung dadi ukara kang wigati lan kepénak diwaca, saéngga nggawé wong kang maca ngrasakaké lan mangertèni apa kang sadurungé durung dimangertèni.
Panulis Artikel manéka werna kriteriané, yaiku :
·
Panulis Artikel Buku
·
Panulis Artikel pawarta
·
Panulis Artikel Marketing
·
Panulis Artikel Online
·
Panulis Artikel Narasi
·
Panulis Artikel Naskah
Jinis-jinise
Artikel :
1) Artikel eksploratif, artikel kang
nuduhaké fakta miturut kajian panulisané.
2) Artikel eksplanatif, artikel kang
isiné katrangan babagan sawijiné perkara kanggo dimangertèni sing maca.
3) Artikel dhèskriptif, artikel
kang nggambaraké babagan sawijiné pokok perkara kang kadadéyan ing masyarakat.
Saéngga wong kang maca kaya weruh, ngrungokaké, lan ngrasakaké babagan kang
ditulis.
4) Artikel prèdhiktif, artikel
kang isiné pètungan utawa ramalan babagan apa kang bakal kadadèn miturut
pètungan panulis.
5) Artikel preskriptif, artikel
jinis iki mènèhi tuntunan marang pamaos supaya ora klèntu utawa kliru.
6) Artikel naratif, kang kanthi prasaja naratif bisa diarani crita. Ing artikel narasi ana
prastawa utawa kadadéyan ing sawijining wektu. Ing kadadéyan iku ana uga tokoh kang lagi
ngadhepi masalah.
7) Artikel eksposisi, artikel
kang isiné panjlèntrèhan babagan sawijining topik kanthi ancas mènèhi tambahan
èlmu kanggo wong kang maca.
8) Artikel
argumentasi, artikel kang nduwe ancas kanggo mbuktekake kabeneran sawijining
panyaruwe utawa dhudhutan utawa alesan utawa bukti. Ing artikel argumentasi
iki, pengarang ngarepake mbenerake panyaruwene saka wong kang maca.
9) Artikel
persuasi, artikel kang ancase kanggo mrabawani wong kang maca kanggo nindakake
sawijining pakaryan
Rupa-Rupa
Artikel :
1.
Artikel praktis
Artikel praktis kaya pituduh-pituduh cara
nggawe, dandani, lan migunakake piranti. Artikel praktis luwih nekanake
keterampilan tinimbang pangaweruhan
utawa analisis kanggo masalah. panulisane luwih cocok nggunakake bentuk
karangan narasi. artine, pesen disusun padha karo urutan wayah, kadadean, lan
utawa tahapan-tahapan
2.
Artikel entheng
Artikel entheng
biyasane ngrembug masalah-masalah sing entheng ora mbutuhake pamahaman jero.
Artikel mangkene ana ing jero rubrik-rubrik kalawarti remaja utawa ariwarti. Artikel
entheng biyasa arupa wara-wara utawa lelipur. Macane uga ora mbutuhake gatekan
lan konsentrasi kebak. Jenis artikel iki biyasane ana neng panggon umum kaya
rumah sakit utawa stasiun
3.
Artikel Opini
Ana
ing satemene, kabeh artikel iku opini, ananging artikel sing siji iki
dipanggonke ana ing jerone ariwarti utawa kalawarti dipanggonake khusus opini
kayata; karikatur, pojok, kolom, lan layang pamaca. Artikel opini biyasane
ngoceki kanthi tuntas ngenani- masalah kanthi cara akademis. Mula saka iku, panulise
kudu wong-wong sing bener-bener ahli ana ing bidhange. Conto artikel Opini
yaiku guru ing jero pamulangan.
Guna nulis Artikel
nulis
Artikel tentu ora ucul saka guna nulise, apa wae guna nulis artikel ? guna
nulis artikel yaiku dadi iki :
1.
nyaka pangakon profesional saka kalangan profesinya.
2.
njero panguwasan bidang elmu.
3.
Memperlancar undhak-undhakan karir akademik utawa kalungguhanfungsionalnya.
4.
Berpartisipasi jero penyebaran lan pengembangan elmu.
Karakteristik
Artikel
manut
AS Haris Sumadiria (2009:4) artikel nduweni pitu karakteristik:
1. tinulis karo dhuwur jeneng (by line
story);
2. ngandung gagasan aktual lan utawa
kontroversial;
3. gagasan sing diangkat kudu ngusung
kepentingan sakanggonan paling gedhe khalayak pamaca;
4. tinulis sacara referensial karo visi
intelektual;
5. dicawiske jero basa sing urip, segar,
populer, komunikatif;
6. singkat lan tuntas; lan
7. orisinal.
Tuladha !
KENDHUREN, APA WIS AREP
ILANG?
Dening Arief Mulyana.
Saperangan ahli mastani, agamane wong Jawa
sing temenan iku sejatine aran Kendhuren.
Kendhuren, ora beda pokoking ngibadah. Awit
kanggone wong Jawa, kabeh perkara kang ana gandheng
cenenge karo lakuning urip, wiwit ceprot jabang bayi nganti tekan
matine, kalebu prstawa liyane, kayata
nggawe omah, lulus sekolah, ketampa nyambut
gawe, kudu diKendhureni. Upacara Kendhuren
mono ancase kanggo nggayuh kaslamatan. Muga Kendhuren
uga kasebut slametan. Wong kang wus ngleksanani upacara wujud
Kendhuren mau, adate banjur rada ayem
lan tentrem atine. Pancen kabeh mau
gumantung kepercayaan pribadine dhewe-dhewe.
Miturut Herusatoto ( 1991), Kendhuren iku
kalebu perangan tindakan simbolis tumrape wong Jawa
kanggo memuji lan nggayuh kaslametan. Apa kang dadi tatacara,
ubarampe lan lakuning upacara Kendhuren
sejatine mung medhia simbolis kanggo nglairake
pepinginan utawa panyuwunan marang Dzat Kang Luwih Kuwasa. Dadi,
yen ditelusuri tenan, Kendhuren iku kalebu
wujuding ibadah tumraping wong Jawa kang
ngleksanani upacara mau, dadi kaya dene donga.
Sejatine kapan Kendhuren wiwit ditindakake dening wong Jawa? Tekan saiki ora
ana wong kang ngerti kanthi premati. Sing cetha, tradisi mau tinggalane
para leluhur wiwit kuna-makuna. Nalika para ahli nyiarake agama Islam ing
tanah Jawa (abad 14-15), wujud lan mantrane Kendhuren diowahi, diganti
lan dicedhakake marang cara Islam. Mula sing kaleksanan saiki, kabeh
dongane adate nganggo donga-donga Islam saka Qur’an utawa Hadist. Dadi Kendhuren saiki mono
sejatine wis ora muni kaya jaman semana wis owah.
Apa maneh jamane wis
modheren kaya saiki.
( Kapethik saka Kalawarti
Sempulur No. 2 Edisi September 2002)
Sumber :
1. http://jv.wikipedia.org/wiki/Artikel,
diakses tanggal 8 Agustus 2014
2. http://kroyolor.blogspot.com/2011/09/setunggaling-tuladha-wara-wara-wara.html,
diakses tanggal 8 Agustus 2014
3. http://iptekbahari.blogspot.com/2014/02/pengertian-manfaat-karakteristik-dan.html,
diakses tanggal 13 Agustus 2014
4. http://caramenulisbuku.com/cara-menulis-artikel/cara-menulis-artikel-yang-baik.html,
diakses tanggal 13 Agustus 2014
0 Comments